سگ‌های ولگرد مشکل لاینحل جزیره قشم است
نوشته شده توسط : hsi

سگ‌های ولگرد مشکل لاینحل جزیره قشم است

گروه استان‌ها – موضوع سگ‌های ولگرد و مزاحمتی که برای ساکنان جزیره قشم دارند به امروز و دیروز مربوط نمی‌شود و بیش از یک دهه است که مسئولان این شهرستان از حل این مشکل عاجر مانده‌اند و به نظر می‌رسد برای گذر از این شرایط به یک عزم جدی نیاز است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، با وجود تعدد ادارات مرتبط با موضوعات اجتماعی از جمله جمع‌آوری سگ‌های ولگرد شامل شهرداری و مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم به نظر می‌رسد حل چنین مشکلاتی باید در کمترین زمان ممکن انجام شود اما برخلاف انتظار هر سال شاهد افزایش بی‌رویه سگ‌های ولگرد در سطح جزیره گردشگر پذیر قشم هستیم.

شهر قشم در محاصره 1500 سگ ولگرد است

این نکته‌ای است که مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در قشم مطرح کرد و گفت: در سه ماه گذشته موفق به زنده‌گیری و عقیم سازی حدود 300 قلاده سگ ولگرد از سطح شهر قشم شدیم.

شاهد ملازم اظهار داشت: براساس مصوبه شورای تامین قشم و دادستان این شهرستان به مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد و شهرداری شهر قشم تکلیف شده است که نسبت به جمع‌آوری سگ‌ها اقدام شود.

وی با اعلام اینکه همزمان با عقیم‌سازی 300 سگ ولگرد و انتقال آن به سایت ویژه نگهداری سگ‌ها در محدوده روستای طولا که پیش از این حدود 150 قلاده سگ در آن نگهداری می‌شد، ادامه داد: زمین این مجموعه را سازمان منطقه آزاد قشم در اختیار بخش خصوصی قرار داده و با‌ توجه به افزایش آمار سگ‌های ولگرد بحث توسعه این فضا و زیرساخت‌های مورد نیاز آن هم از سوی این مدیریت در حال اجرا است.

به گفته مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم، تا سه ماه آینده 200 قلاده سگ دیگر هم زنده‌گیری و عقیم‌سازی خواهند شد و به این سایت منتقل می‌شوند و در مجموع حدود 700 قلاده سگ در این محل نگهداری خواهند شد.

به نظر می‌رسد با این اقداماتی که از سوی مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم در حال انجام است، تا حدودی از آمار سگ‌های ولگرد در سطح شهر قشم کاهش پیدا می‌کند اما برای شهری همانند قشم که امید می‌رود با پایان یافتن دوران سخت کرونایی بار دیگر با تردد انبوه علاقمندان به حوزه گردشگری به شرایط شور و نشاط برسد حتی وجود شمار اندک سگ‌های ولگرد هم شایسته نیست.





:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: